torsdag 25 juli 2019

Att bli mamma till en lillebroster

Hallå ... Någon inne? Försiktigt, som om det var en gammal sommarstuga som legat i dvala kliver jag in i bloggen igen. Jag går igenom rum för rum, lyfter på lakan som täckt för de gamla möblerna, känslorna, och plockar upp dammtussar jag hittar här och var. Säger försiktigt hej till er som kanske redan hunnit göra mig sällskap och tänker att vi väl sätter på lite kaffe och så får gamla och nya gäster titta in när de har möjlighet och ser att lyset är tänt i den gamla stugan igen.

Ni har säkert era aningar om varför jag öppnat den här dörren igen och ni som gissar på att vi vill bli föräldrar genom adoption en gång till gissar alldeles rätt!

Jag tänkte först inte blogga om detta, eftersom det känns så annorlunda från första gången och mitt skrivbehov inte varit särskilt starkt än så länge. Men så började jag fundera på att jag kanske mycket bloggar för den där lillebrostern som kommer till familjen, så det inte blir så himla orättvist väldokumenterat för den ena men inte för den andra.

Ni ska få veta allt om hur vi har det och hur enkelt eller svårt det var att komma fram till att vi vill utöka familjen och hur mycket vi längtar efter att få komma i gång. Jag vill bara börja med att säga hej.

Så ,vad säger ni, är ni med på en till storkspaning?
Och just ja: Hej.


10 kommentarer:

  1. Jag hittade till bloggen bara strax innan avslutades förra gången, så det ska bli roligt att få följa er nu. Grattis till ett spännande beslut och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!
    Jag följer gärna med på även denna resa��.
    Håller tummarna att allt går snabbt och smidigt!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni är tillbaka.
    Jag har följt er långa resa till Hanna även på instagram och det skall bli roligt att fortsätta med er nästa.
    Lycka till!
    kram Berith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt! Välkommen tillbaka Berith :) Kram

      Radera
  4. Så spännande och fint tycker jag oxå förstås att det ska bli att få följa er i väntan på lillebroster. ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är så mysigt att få vänta och längta tillsammans med dig <3

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina