måndag 2 mars 2020

Gissningslistan, första upplagan

Vad roligt med alla gissningar som trillat in. Tack!

En försiktigt pessimistisk gissning får man väl säga att Tobias står för, som inte tror på barnbesked förrän till försommaren nästa år! Jag har spanat lite i den St Lucy-grupp för svenska familjer som vi är med i och förstår hans gissning utifrån det. Det är ju verkligen allt från bara några månader, väldigt sällsynt, till runt ett år eller över ett år som det kan ta att få barnbesked.

Min gissning: 16 september 2020, flicka, tre år
Tobias gissning: 11 maj 2021, flicka, tre år

Fler som gissat:

Farfar: 5 augusti 2020, flicka, 1,5 år.
Farmor: 25 augusti 2020, pojke, två år.
Helen: 14 oktober 2020, pojke, två och och två månader.
Nybliven mamma: 19 oktober 2020, flicka, 2,5 år.
Lottie: 21 oktober 2020, pojke, 2,5 år.
enlångväntan: 4 november 2020, flicka, två år.
Nanne: 11 november 2020, pojke, 19 månader.
Jennelie: 18 december 2020, flicka, 18 månader.

Det här är säkert svårt för mig att komma ihåg, senhösten när löven nästan förmultnat på marken och vi fortfarande väntar, men när vi väntade på Hanna Wei-Ching och vi äntligen fick veta vem vi väntade på kände jag ett sådant lugn och att hade jag vetat att det var henne jag väntade på att få bli mamma till hade jag kunnat vänta minst lika länge till om jag var tvungen. Det var så fantastiskt och rofyllt att äntligen veta och att få se henne.

1 kommentar:

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina