onsdag 14 april 2021

Alfreds dag

I morse kom pappren från Taipei Mission fram. Jag slängde mig därför i bilen vid nio (tack gode arbetsgivare för flex och nåt positivt med att jobba hemifrån). Tobias jobbade kväll, så då hann han fota/scanna av och skriva ut kopiorna på pappren från Utrikesdepartementet och Taipei Mission samt lägga i kuvert till Barnens Vänner. Jag hade förberett och köpt REK via nätet igår (sååå smidig funktion!). På lunchen åkte jag tillbaka till Ica med breven, som blev hela tre till antalet! Bara fotoalbumet som är till vår ansökan tog rätt stor plats, med 3D-klistermärken och så där. Ja, det var en sån där grej som var skön att komma på igår eftermiddag och inte i dag att "Oj, det här borde vi ju ha bundit ihop på något sätt" men presentsnöre hittade vi till skillnad från tejp som jag letade i hela huset för att kunna tejpa fast REK-lapparna på kuverten. Men det var ju skönt att ha insett före första vändan på Ica så att säga. 

Förmiddagen blev liksom sluttampen på denna etapp och bland det roligaste med att akten gick från oss i dag, var att det faktiskt är Alfred Jian-Ans födelsedag. Jag fick därför med mig två Budapest-bakelser från Ica samt ett grattis-kort. Så lunchen kunde avslutas med varsin bakelse (Hanna hade hunnit lämnas på förskolan) för att fira Alfreds födelsedag och milstolpen i adoptionsprocessen. 

Alfred och farfar delar födelsedag, så i helgen mini-firar vi lite tillsammans med god mat och enkel tårta. Så får Hanna öppna paket till både sig och lillebror.

Jag frågade Barnens Vänner om när de gissar att resa kan bli aktuellt, att vi själva tänker någon gång mellan augusti och oktober och det tyckte hon lät som en rimlig gissning. 

Jag börjar sakteliga landa i detta. Att kunna andas utan någon tidslinje att jaga. Äntligen har vi fått iväg våra papper, förhoppningsvis saknas inget eller så, och vi kan pusta ut åtminstone vad gäller mycket praktiskt innan nästa steg. Och för mig är landa i detta avseende förstadie till njuta skulle jag säga. Få njuta av att vi snart är på väg, få njuta av att "boa" och planera här hemma, få njuta av längtan efter vår tvååring Alfred Jian-An. 


1 kommentar:

  1. det är sååå spännande att följa er resa mot andra barnet, Gunilla i Lövånger

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina