söndag 13 juni 2021

Gåvor till Taiwan


Den här boken med bilder från Sverige blir det nog till tolken. Hon har kanske tre till likadana från andra svenska familjer, bredvid sju dalahästar. Må så vara hänt. Vi är osäkra på hur väl fosterfamiljen behärskar engelska. Den kan bli till dem också. Jag har letat och letat på nätet efter en med kinesisk text, men där går jag bet. Vågar man sig till Stockholm och Gamla stan eller annat turistigt ställe i sommar kanske det finns att hitta där. Jag ser annars framför mig att man kanske köper någon svensk design, vas eller så, och fyller med svenskt lösgodis i någon fin cellofan till fosterfamiljen. Möjligen något med anknytning till Roslagen där vi bor. 

Sen funderar jag på svenska barnböcker med kinesiska tecken till barnhemmet, men det jag hittat hittills har varit ganska dyrt och inget klockrent. Well, well. Tid har vi ju på oss att hitta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina