söndag 19 maj 2013

12 svar på frågan: "Är det inte dags?"

Varför svara med det där osäkra leendet och mumla något ohörbart nästa gång någon undrar om det inte är dags för er att skaffa barn snart?
Här kommer tolv alternativa svar att variera emellan:

1. Nej, jag och min make vill vänta tills det är möjligt att adoptera en alien i stället.
2. Barn? Känns inte det lite 90-tal?
3. Jag har redan en massa barn hemma, nere i källaren, jag pratar bara inte om dem på jobbet.
4. Min man blev experimenterad på av utomjordingar när han kom i puberteten. Hans pungkulor byttes ut mot två geléhallon.
5. Vi vet inte hur man gör.
6. Vi vill vänta tills det är möjligt för min make att vara gravid och amma. Det känns mest rättvist så.
7. Njä, vi siktar in oss på att bli crazy cat-people i stället.
8. Det känns som en större utmaning att börja försöka om sisådär 20 år. Nu skulle det ju vara alldeles för lätt.
9. Vi väntar på ett tecken. Som att Elvis ska vakna till liv. Eller att Mat-Tina blir statsminister.
10. Jag sitter lite tajt till, har svårt att få ledigt från jobbet när det är dags för förlossning och så där. Men annars så.
11. Det känns så taskigt mot alla som inte kan få barn att skaffa ett. Så vi tänkte vara utan.
12. Det är på gång, vi väntar bara på rätt tillfälle att kidnappa ett. Hur långt gången är du nu igen?

Fler förslag?

6 kommentarer:

  1. Haha, skrattade för mig själv nät jag läste detta. Var roligt det hade varit å säga något sådant!
    Men blir som sagt mest ett generat skratt, blick ner i marken å ett "jadu, det vet man aldrig" eller "hehe, inte än på ett tag"
    Gillar verkligen din blogg!
    Så skönt att läsa om folk som går igenom samma saker!
    Det är bara att fortsätta kämpa och som sagt försöka tänka positivt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord, Anonym!
      Känner igen båda fraserna och misstänker att det dessvärre kommer bli de orden man använder även i fortsättningen :)

      Radera
  2. Ja, svar på den frågan har man ju funderat över ett antal tusen gånger! Samtidigt som jag så gärna vill "ge svar på tal" så blir det precis som du säger att man mumlar lite och ler generat. Jag har ofta känt att jag har lust att bara flippa ur totalt, bara för att ge den som frågar en tankeställare.

    Haha, jag gillar verkligen nummer 5. Den ska jag köra med någon gång :-) När vi var på vårt första besök hos läkaren i samband med utredningen, så frågade han just detta. Om vi visste hur man gjorde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, herregud! Kanske är en rutinfråga? ;)

      Radera
  3. Haha skrattade gott åt alla förslag! Tänk om man vågade nästa gång... Eller bara en liten hint till folk som frågar att de har gått "över gränsen". Tror inte folk förstår när de frågar att man kan ha svårigheter eftersom de säkert inte upplevt det själva, men håller på nr.4, det ska jag dra till med nästa gång nån frågar eller varför inte med nr 10 eller nr.6. Nr. 8 var också väldigt bra:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja. Jag har inte tordats prova nån ännu. Men snart måste väl måttet vara rågat, då drar jag nog till med min personliga favorit: femman :)

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina