lördag 16 november 2019

Planerande och pepp tar fart

Det känns väldigt roligt att vi kommit igång med adoptionsutredningen någorlunda. För precis som jag misstänkte har min längtan, min pepp och mitt planerande tack vare det börjat ta ordentlig fart. Nu börjar jag förstå att det verkligen är på riktigt.

När jag behöver stilla min längtan och fokusera på annat än barnrumstapeter och att packa resväskorna i huvudet ser jag till att städröja eller julbaka. I dag har jag och Hanna gjort en pepparkaksdeg tillsammans och i morgon ska vi baka pepparkakor innan vi går till badhuset. Vilken skillnad det är på att vänta nu när vi har en liten att vänta tillsammans med.

Just ja! Nu slog det mig att vi faktiskt har ytterligare papper som måste in till våra utredare utöver allt det vi redan fixat eller är på gång med. Bevisen på att vi gått föräldrautbildningen! Hm, kanske ska lyfta på lite pappershögar i lill-kontoret (Pyttes blivande rum) i kväll och se om jag hittar pappren så vi slipper skicka efter nya ...

Nu har förresten alla fyra referenter tackat ja. Hurra!

Jag blev avmålad i dag.
Sällan känt mig så vacker!

2 kommentarer:

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina