tisdag 29 december 2015

Blinka lilla stjärna



Om man skulle råka passera vårt fönster en tidig tisdag kväll eller så, skulle det kunna hända att man hör en trevande röst inifrån som försöker ta några toner i denna sång.

Det är ju som så, att jag tänkte att det är lite tufft att försöka ta sig an ett helt nytt språk vid snart fyllda 30. Jag provade några klipp på youtube och kan lite skrämt konstatera att det är näst intill omöjligt (för mig) att ens nöta några fraser på mandarin som jag förstått är det som pratas på barnhemmet. Men en barnsång ska väl gå att lära sig, eventuellt. Det är ju ett tag kvar till barnbesked och än längre till resebeskedet.

Så hör ni det komma, från ett grått litet hus, rösten från en blivande mamma som kämpar med Blinka lilla stjärna-toner på än så länge främmande språk, sjung med ni också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina