tisdag 2 februari 2021

Tillbaka till skolbänken

Jag har anmält mig till en kurs i kinesiska! Jag har provat använda en app tidigare, Memrise. Den är riktigt bra, men jag har inte riktigt disciplinen. Tänker ändå att den blir ett bra komplement. 

Denna kurs är online och det är en intensivkurs som är tre kvällar i veckan i sex veckor. Perfekt tajming att den är nu i vår dessutom! Tobias jobbar kväll vid fem av de arton kurstillfällena, så han kommer inte gå kursen. Annars hade det varit väldigt roligt att göra det tillsammans. Min mamma ska kanske prova, däremot! Den är inte på svenska, utan engelska, så det gör henne lite nervös. Men vi får se! 

Förhoppningsvis får vi plats, det är principen "först till kvarn". Det är Bilda i Malmö som håller i kursen. Den heter Chinese for beginners - 6 week crash course.

2 kommentarer:

  1. Spännande och lycka till!👍😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack rara du. Ganska spänd på hur det ska gå :)

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina