tisdag 16 februari 2021

Blivande youtubefenomen i Taiwan?

Nu får vi vänta med spänning och viss vånda på att se hur våra sånginsatser tas emot av Alfred. Hanna tappade intresset lite för tidigt, men så vände det tack och lov så att vi kunde bli klara med filmerna. Vi är ganska disträa och har svårt att hålla fokus när Hanna far runt och showar och pratar mitt i, men förhoppningsvis upplevs det som grädde på moset i stället för, ja, nåt dåligt. Det blev:
Blinka lilla stjärna
Baby haj
Idas sommarvisa

De har skickats till Barnens Vänner tillsammans med en så ihopknycklad kanin som möjligt och pekboken. 

Jag skrev lite med min kära mor igår och sa just det, att jag nästan har ännu svårare att smälta och tänka mig att vi får barn denna gång än förra gången. Kanske är det för att vi har så mycket praktiskt framför oss, parallellt med att vi ju har Hanna att fokusera på här hemma. Så bidrar säkert pandemin och det som kommer med den också. Man lever ett liv hemmavid, till och med när jag jobbar, så jag träffar inte andra och pratar om det så mycket på samma sätt som sist. Men när jag ringde Barnens Vänner förra veckan och skulle presentera mig, så fick jag ur mig "Hej, det är Lina. Ja, Lina som fått barnbesked alltså". Vi skrattade och jag sa att det kanske är så jag ska börja presentera mig i jobbsamtal också?

Ja, vi får se när poletten trillar ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina