måndag 22 februari 2021

Fjärde lektionen avklarad

Nu har jag haft min fjärde lektion i mandarin och jag är helt uppslukad. Jag verkligen älskar denna kurs!

Läraren spelar in fraserna efter varje lektion och jag ser till att öva flera gånger mellan varje lektion, så fort jag har en stund över egentligen. Jag har rivit tapeter och repeterat fraser, stått vid kopiatorn på jobbet och tränat uttal, suttit i bilen till och från jobbet och repeterat, repeterat och när jag jobbat hemma använt rasterna till det.

Häromkvällen hade jag Greta Gris på mandarin i bakgrunden när jag broderade. Jag har lyssnat lite på taiwanesisk pop också. 

Får återkomma med tips! Men nu måste jag sova, min hjärna behöver visst vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina