måndag 27 december 2021

Allt kan hända

God fortsättning på er!
Nu har jag ett sånt där pirr i kroppen. Vardag igen, förhoppningar om att få åka i februari och "allt kan hända". Ja, jag väntar på det stora samtalet.

Julen var lugn och mysig. Vi har semester veckan ut och sen ett par strödagar. I morgon ska vi skicka bilder på lite måltider (frukost, lunch och middag) som lillebror kan förberedas på. Så tänkte vi knacka ihop en videosnutt från hans rum också, om storasyster vill samarbeta där.

Jag såg nyligen nyhet om att Level 2 i Taiwan förlängs till 10 januari i och med omicron-varianten. Återstår att se om det förlängs ytterligare och hoppas på att det inte stramas åt värre än så.

3 kommentarer:

  1. Hej Lina! Har ni fått hem er lilla Pojke. Vi funderar på att adoptera från Taiwan. Vilken förmedling har ni använt er av?
    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna,
      Så roligt att ni funderar på att adoptera från Taiwan. Det är ett fantastiskt land på många sätt.

      Vi adopterade genom fantastiska Barnens Vänner, som tyvärr håller på att avvecklas. Jag kan inte uttala mig om Bfa eller AC, utan bäst att kolla med dem som adopterat via dem, båda organisationer förmedlar adoptioner från Taiwan. Vårt barnhem St Lucy är det nu AC som är kontakt till. Vill du bjudas in till adoptionsgrupp på Facebook så kan du mejla mig! Där går att läsa mycket om Bfa och AC från dem som adopterat via dem.

      Varmt lycka till!

      Radera
    2. Och ja! Vi är äntligen hemma tillsammans. Du hittar nyare inlägg efter detta.

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina