måndag 3 januari 2022

Bye, bye date nights

Äntligen är vi inne på rätt år. Hurra, hurra! För 2022 måste vi ändå våga räkna med är året vi får bli tvåbarnsföräldrar. Behöver jag säga att jag vakat över telefonen som en hök i dag? Jag har även försökt använda lite tankekraft för att den ska ringa, skrikit i huvudet och så där, men icke. Kanske viss fördröjning bara.

Jag är tillbaka på jobbet så smått denna vecka och snart är också Tobias det. Men vi har haft många lediga dagar tillsammans. Tobias och jag har till och med bränt pengar på vansinnigt god avsmakningsmeny på Miss Voon i Uppsala. Det slog oss att vi snart går in i den tid när vi varken vill, eller kan, ha barnvakt på länge. Med Hanna blev det inte aktuellt med barnvakt förrän jag skulle på arbetsintervju ett halvår efter hemkomst och det bara var tvunget att lösas, farmor och farfar fick den äran. Det gick förstås jättebra men oj, så vansinnigt nervöst.

Snart är vi ju äntligen där i nyfådd-bubblan igen. Nästa tanke som slog oss var att nu har vi snart två barn och även om det ofta underlättar eller bara är att den ena "hänger med", så kommer vi också brottas med när den ena inte alls hänger med utan bestämmer sig för att dra i motsatt riktning. Härliga tider, hehe. Jag ser framför mig att mitt lågaffektiva bemötande kommer sättas på prov. 

2 kommentarer:

  1. Ring telefonen ring. Nu får det verkligen hända snart. ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Vårt nyårsmantra i stället för "Ring klocka, ring!".

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina