torsdag 13 januari 2022

Drömmar om sommaren

En stor målbild för mig i denna adoptionsväntan har varit att se oss fira påsk hos min släkt i Gällivare. Så blir det inte nu, när den visionen föddes trodde vi att vi skulle ha varit hemma tillsammans åtminstone ett halvår.

Hanna har ju varit i Gällivare och Piteå ett par gånger. Men nu har vi många "första gången" med Alfred framför oss. Jag längtar så efter att vara tillsammans med barnen i spåren där jag gått som barn, få se dem leka och kivas med sina sysslingar. "Bara vara" och knyta an de där släktbanden. Ja, jag får verkligen bilder framför mig och längtar ännu mer.

I dag var himlen klarblå och solen sken. Så jag påmindes om sommaren! Jag är väldigt peppad på att kunna åka uppåt i sommar i stället. Så är jag lite nördig i och med att vi skaffat en elbil som vi är galet nöjda med och tycker det ska bli kul att testa en riktig långkörning med den. Vi ser framför oss att förutom att vara lite mer planerande när det kommer till laddning och räckvidd får man se det som att det inte bara handlar om att komma fram till en plats utan också små äventyr och minnen på vägen dit.

Ja. Jag drömmer, drömmer, drömmer. Snart är vi där och vare sig vi nu är sex veckor eller tolv veckor från Taiwan så har vi sedan varandra resten av våra liv. Men skvallra inte för några högre makter att jag resonerar så, sex veckor från resa är det som gäller. Ok?

6 kommentarer:

  1. Så härligt att få drömma och längta sig bort. Fint att kunna göra det i dessa tider. Så härligt att också ha något fint att se fram emot. Ja nu håller vi alla våra tummar på sex veckor.❤❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Japp, sex veckor gäller för er! Åtta-nio veckor för oss. Eller max tio kan jag sträcka mig till. Och va mycket roligt att se fram emot. Snart är ni där!

    Ja, smittan.. Vi har sagt att om vi ska bli sjuka innan resan så är det nu så vi hinner tillfriskna i god tid, så än har vi inte isolerat oss helt. Vi kunde boka om tredje sprutan, så vi tar dem redan i nästa vecka!
    Annars det jag oroar mig mest för är att pcr-testet visar positivt efter karantänen i Taiwan.. Hemska tanke!

    Kul med ny bil! Enyaq är vår drömbil, men får vänta något år till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är så glada att vi hann ta tredje sprutan i fredags nu när Hanna kom hem med feber från skolan.

      Ja, åtminstone nu inför Lunar New Year och i och med omicron testar de ju redan på flygplatsen. Vi är också nervösa för det. Hoppas de minskar ner något på testande i februari och mars, skönt ju färre tester man behöver ta.

      Vi är så barnsligt nöjda med vår Enyaq! Är "bara" en IV60, så något kortare räckvidd (och billigare så klart), men räcker gott till våra vardagsbehov.

      Radera
    2. Kan tänka mig det! Vi kör en Passat GTE, men elen räcker bara 5 mil.. Fast det täcker typ 95 % av vårt resande och vi har inte behövt tanka sen i augusti

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina