fredag 7 januari 2022

Migrationsverket nästa!

Jag deppade ihop i onsdags förmiddag när jag insåg att Barnens Vänner hade stängt kontoret resten av veckan. Hade ändå strimma hopp om att de skulle ha koll på mejlen "utifall att". Och jajamen i dag kom ju äntligen en uppdatering! 

Vi fick veta att Final Court Decree, som innebär att domen nu ska vinna laga kraft vilket tar ungefär en månad, är färdigt. Hurra! Lillebrors urgulliga pass fick vi kopia på, samtidigt som vi skulle skicka Hannas pass inför visumansökan. Ja, det kan vara så att jag läste mejlet 08.58 och de hade hennes passkopia på mejlen 09.04. Ingen mening att spela svårflirtad här inte.

Till kvällen fick jag tid att titta igenom nästa steg och nu ska vi ansöka om uppehållstillstånd för lillebror. Så den ansökan ser vi till att betala och sammanställa till Migrationsverket i helgen, det är ett par gamla dokument vi måste leta fram och skicka kopior på. 

Avresa? Möjligen "framåt mars". Det kan jag gå med på, bara jag ser att det rör på sig. Mars är första vårmånaden i Taiwan, inte pjåkigt alls.

6 kommentarer:

  1. Så skönt att det rör på sig. Snart,snart är lillebror här. Älskade lilla Alfred ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu hooooppas vi bara det kan fortfarande röra på sig ❤

      Radera
  2. Åh vad härligt, nu finns det ett ljus i tunneln.😊
    Så glad för er skull.❤️

    SvaraRadera
  3. WOW! Va roligt att höra! 😊 Gläds med er!

    Idag var det vår tur att deppa ihop.. I morse fick vi veta att domaren är utbytt och vi vet inte hur lång processen blir. Tungt idag, men mer hoppfullt ikväll igen. Några veckor hit eller dit i det stora hela gör inte så stor skillnad. Och en fördel är att vi hinner få tredje sprutan och att den hinner verka några veckor innan resan.

    Allt gott! /Peter o Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så ledsen för er skull! Precis som ni skriver, några veckor hit eller dit i det stora hela gör inte skillnad. Men visst är det kämpigt besked att få när man är mitt i. Jag hoppas det ändå får flyta på smidigt med nya domaren! Vi hinner också ta tredje sprutan några veckor, kanske en månad, innan avresa.

      Allt gott till er!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina