tisdag 11 januari 2022

Hur ducka corona nu då?


Men nu ni sprider sig smittan visst som en löpeld. Herregud vilka siffror runt om i landet och vårt län är inget undantag. Ja, för de flesta är det ju som en lindrig förkylning. För oss handlar givetvis om nagelbitaren huruvida vi faller på målsnöret eller inte inför Taiwanresan. Ett av tre tester är positiva i vårt län just nu! Då var det dessutom skolstart i dag och peaken tros inte vara nådd förrän i slutet av januari/början av februari ... Jag har vaccinationstid bokad 27 januari, det är prick sex månader efter min andra dos och alltså så tidigt jag kan boka. To be continued, eller så.


Vi hade lovat Hanna ett besök på Pinchos i lördags, men såg väl lite var det barkade och körde i stället Pinchos hemma med en tjej som fick popcorn till förrätt, en meny att beställa ifrån och gav recensionen "Världens bästa dag!". Då tycker jag också det, älskade barn.

2 kommentarer:

  1. Håller tummar och tår på att ni klarar er från att bli sjuka.
    Sen undrar jag vilka öppet tider ni har på er restaurang?
    Kram på er.❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulle! Ja, nu är den helt stängd åtminstone fram till tredje dosen 😩❤

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina