måndag 17 januari 2022

Sjukstuga och karantännytt

Snacka om att vi fick många "check på den" i rättan tid. Tänker främst på tredje dosen och visumfoto. I dag var Hanna lite hängig när jag hämtade henne från skolan och hemma likadant och kokhet trots att hon frös. Jag tog tempen och visst hade hon feber. 

Hon testade negativt på ett självtest med bara spott i kväll, men visst tusan tror jag hon har corona. Vi får se var veckan tar oss (knappast ut från hemmet i alla fall). 

Ikväll fick vi svar både från resebyrån, en kontaktperson vi ska höra av oss till när datum finns, och så BV:s kontakt i Taiwan. 

BV:s kontakt förklarar att det bästa inför karantänhotell är om vi har brev från läkare om varför vi har behov av att vårt barn bor tillsammans med oss båda i karantänen. Just nu är familjerum vanligt inför Lunar New Year, men denna han tror det blir svårare att få tillåtelse till åefter 15 februari. En annan svensk familj har skickat oss en mall från hur deras läkare skrev förra året och så har vi skickat förfrågan samt förslag utifrån det till stället som gjorde vår hälsoundersökning. Känns inte som att detta är något vi kan belasta vårdcentralen med. 

Så nu är det bara att vänta, på både det ena och det andra. Jag tänker förstås på besked om så väl corona i hemmet som datum för avresa. Tur vi har Doktor Kosmo.

1 kommentar:

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina