måndag 24 januari 2022

Axplock ur packlistan

Nu känner jag att jag inhandlat det mesta jag vill ha med till Taiwan. Berättade jag att jag hittade veganska chokladkalendrar till utförsäljningspris på matsmart? Det blir perfekt till Hanna i karantän. Sedan har jag ju också ordnat:

* En rejäl ryggsäck att ha så väl i Taiwan som i föräldraledigheten. Vi är förbi skötväsketiden. Jag var sugen på en Fjällräven, men den blir lite för liten tror jag. Plus lite dyr.

* Ett par ordentliga skor att gå lååångt i. Under vår Self Health Care-vecka får vi varken åka buss eller tunnelbana bara taxi, men kommer nog längta efter att röra oss också. Äntligen ett par skor där jag inte gjort hål i fronten med stortån.

Nu kan jag också bocka av diverse apoteksinköp från packlistan.

* Flera små nagellack på rea plus nagellacksborttagning så Hanna kan ha manikyrsalong.

* Två resetvättlinor, utifall att vi hamnar i varsitt rum ändå till slut. De har sugproppar och går alltså att sätta fast i väggen. Resetvättmedel har vi också några påsar.

* Lilla apoteket med halstabletter, vätskeersättning, plåster, skavsårsplåster, värktabletter, barnalvedon innehåller nu det mesta. Dessutom har vi nu öronskydd till flyget, en slags öronproppar som hjälper mot tryckutjämning till oss alla fyra.

* Lilla boxbollen och tre stretchband med varierad tyngd så vi kan träna tillsammans. Heja, heja. 


Jag vet inte varför de inte ringer? Kanske behöver jag meddela dem att vätskeersättning och resetvättlinor nu finns så det är bara att hiva iväg oss på snabbast möjliga plan till Taiwan?

4 kommentarer:

  1. Ja, nu borde de ju höra av sig till er!

    Bra tips! Vi har börjat titta på packlista. Något mer som man borde ha med sig, förutom det som BV föreslår i sin lista? Ett tips är att ge barn nässpray innan start för att lättare kunna tryckutjämna. Tänker det i kombination med öronproppar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ingen nytta av termos förra gången fast vi prydligt packat ned två :) Jag ska göra en utförlig packlista i ett inlägg sen. Men denna gång har ju vi stor fokus på Hanna och karantän. Så hoppas vi att vi inte missar nåt viktigt. Har fått tips om skål/tallrik och några bestick och det åker nog med.

      Nässprej! Det var ju ett toppentips. Tack.

      Radera
  2. Nu har även farmor fixat lite överraskningar till Hanna ❤som hon kan pyssla med under karantänen. Nu måste de bara ringa. Lilla Alfred som vi längtar efter dig.❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla roligt! Det kommer hon tycka är toppen.

      Ja, man kanske skulle ringa Taiwan och påminna dem om att de borde ringa imorrn 😉

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina