tisdag 4 januari 2022

Namnsdagsfirande x 2

I dag tog jag fram nya almanackan och hjärtat hoppade ett skutt när jag insåg att jag fick lägga till Alfreds namn. 

Sekunden senare kände jag mig som The parent of the year när jag insåg att vi missat att hans namnsdag var igår! Jag insåg i samma veva att Hanna har namnsdag i morgon. Så vi dubbelfirade med lite jordgubbar, mango och rabarberlemonad. Jag tror att Hanna är lite less på att vänta på lillebror, alternativt redan less på delad uppmärksamhet, för flera gånger var hon noga med att påpeka att det var hennes namnsdag vi firade. På liknande tema igår, så satt vi och broderade och jag nämnde som så många gånger förut, som jag upplever det, att "Vi får tid att träna sy mycket snart. När vi kommer till Taiwan behöver vi ju kanske stanna i hotellrummet många dagar" varpå Hannas svar är i stil med "Ursäkta? Det här är helt ny information och inget ni ska tro går för sig". Vi får jobba lite med karantänmotivationen där.

3 kommentarer:

  1. Hahaha…..😂😂😂 vilken rolig kommentar,klok tjej att inte gå med på vad som helst som hon inte blivit informerad om.
    Underbara Hanna.❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det kommer många roliga kommentarer nu!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina