torsdag 27 januari 2022

Din kötid beräknas till fem dagar

Jag mejlade Migrationsverket i dag eftersom vi inte fått någon form av bekräftelse eller återkoppling på att vårt ärende existerar. De bör ha fått in det runt den tionde januari, man vill bara veta att det är där och inget saknas. Så blir man fundersam när det gått så lång tid. Mejlade som sagt och fick då autosvaret "Tack. Ditt mejl läses om FEM DAGAR", ungefär.

Jag fattar att de har mycket att göra, men jag skrattade åt hur löjligt lång svarstid det är ändå. Jag ser framför mig en trött oengagerad kundtjänst bestående av en person, som inte vill vara där utan omplacerats dit i samband med någon neddragning på myndigheten. Hur som helst förstod jag då att "Okej, jag behöver nog inte vara orolig att jag gjort nåt fel. Det är så här segt det går på riktigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina