onsdag 19 januari 2022

Corona knackade på

Ja, visst är det corona som letat sig in hos oss. Hanna har inte fått tillbaka sitt provsvar, men jag tog ett snabbtest i dag där jag knappt hann blinka innan två knallröda streck lyste där. Hur länge väntade på inte på ett positivt resultat på en sticka för många år sen? Så kom det på en coronapinne, jaja.


Jag vaknade med halsont och försökte få tag i regionens PCR-prov, men helt slut de två gånger vi kollade i dag. Jag däckade sedan rätt fort med feber och har sovit eller åtminstone legat ner större delen av dagen. Hanna har varit piggare i dag. Så nu får vi se om Tobias också får "två streck på stickan" snart eller lyckas ducka undan detta. 

En stor tröst i alla fall att vi fick en film på lillebror i dag. Oj, så gullig och pratsam.

4 kommentarer:

  1. Usch och fy! Hoppas det ändå är snabbt övergående med vaccin i kroppen. Och att Hanna sart mår bättre o Tobias klara sig utan! Hur som helst, bättre nu än en vecka innan avfärd.
    Jag fick min tredje idag och Sara får sin på fredag.

    Kul med film!
    Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu hoppas vi coronan är över för vår del.

      Radera
  2. Skönt att det kommer nu om det ändå ska komma, vilket jag tror kommer ske för de flesta.
    Krya på er och hoppas ni kommer lindrigt undan, kram på er.❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar ju onekligen så. Tack! ❤

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina