lördag 6 mars 2021

En längre väntan än väntat

Igår fick vi veta att det är först runt vecka 12-13 som pappren från Taiwan väntas komma till oss. Vi hade hoppats på veckan som kommer, så det känns ju trist. Men vi förstår samtidigt att St Lucy har mycket att göra , att omständigheter tillkommer och att jorden inte jämt kretsar runt oss osv. Så vi väntar tålmodigt. Tills dess får vi väl se till att veeeerkligen ha koll på de original och översättningar som vi har och att allt ligger i rätt ordning.

Jag brukar ibland roa mig med att bläddra i den reseguide jag köpte nån gång förra året och nu ikväll tänkte jag faktiskt öppna en taiwanesisk novellsamling som jag köpte vid samma tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina