torsdag 25 mars 2021

Ett välbekant skoställ och tårarna


I dag landade kontrakten hos Barnens Vänner och vårt barnbesked räknas då som officiellt. Jag visade för svärmor vad BV skrivit, Hanna tog telefonen. Zoomade, tittade, log på ett nästan rört sätt jag inte sett tidigare. Jag visste inte om hon var ledsen eller glad och frågade vad hon tänkte på. Hon kände så klart igen skostället från bilder hemma och sa "Jag är glad. Vi ska få åka till Alfred". Då grät jag själv lite i smyg, för första gången sen samtalet i november. Nej, inte ens vid barnbeskedet 28 januari kom tårarna. Men nu. Ja, vi ska få åka till Alfred.

3 kommentarer:

  1. Så fint.❤ Älskade lilla barnbarn. Hoppas tiden går fort så vi snart har ett till litet barnbarn hos oss. Välkommen lilla Alfred.❤/

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina