onsdag 3 mars 2021

Pandemi och popcorn

Efter att ha varit stängt hela året, om jag inte missminner mig, på grund av pandemin öppnar nu Taiwan för adoptionsresor. Precis som tidigare gäller två veckors karantän och en veckas "får bara röra sig ute litegrann och måste rapportera kroppstemperatur", ändå värt ett hurra! Så skönt för dem som väntat.

Apropå pandemin så måste jag tipsa om SVT:s Utrikesbyrån där en hel halvtimme ägnas åt Taiwan och deras imponerande sätt att tackla Covid-19. Mycket, mycket sevärt!

Och mer apropå pandemin blev Hanna snorig, hes och hängig i tisdags, eller väl redan natten till tisdag. Troligen bara förkylning på grund av lättare kläder men fortfarande lite kallt ute. Men jag märkte i morse att också Jag var mör och hes bland annat. Troligen pollen, men jag Covid-testade mig under dagen. 

I kväll hade jag språkkursen och Hanna som egentligen skulle varit med sin farmor i och med att Tobias jobbar kväll (hemma), fick i stället sitta med mig på grund av symtom. Hon var så gullig och nyfiken på orden. Sen tröttnade hon men det gick galant ändå med platta och popcorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina