torsdag 6 maj 2021

Inställd Skype

I dag skulle vi haft vår första Skype med Alfred. Den blev tyvärr inställd, fick vi veta igår, eftersom lillkillen är sjuk i förkylning. 

När Tobias och jag berättade för Hanna var hennes reaktion "Oj, är Alfred sjuk? Stackars honom". Det tyckte vi föräldrar var väldigt empatiskt och blev lätt generade över vår spontana "stackars oss"-reaktion. 

Vi har inte fått det bekräftat, men det verkar som att två ljusår bort, alltså 25 maj, blir vår första Skype i stället. Nästa gång jag har kontakt med Barnens Vänner ska jag fråga om det påverkar när vår ansökan skickas till domstol, eftersom vi vet att St Lucy brukar vilja ha två Skypeträffar innan ansökan skickas. Vi har fått en lunta med papper hem i måndags, där det står lite om vad som ska göras härnäst och därpå. Utifrån de steg vi ser och den tid det står att de vanligen minst tar, är vi inställda på att få åka tidigast i september. 

I dag är också fyra år sen vi satte oss på planet till Taiwan. Jag hastigt dyngdörkyld och febrig, men oj så lycklig.

2 kommentarer:

  1. Jag kastas tillbaka 8 år i tiden då vi väntade på en liten lillebror som fyllde två i april. Storasyster var 4,5 och vi väntade och längtade och förberedde oss.
    Nu är de 10 och 12,5 och älskar varandra högt. Rätt olika på många sätt men lika kärleksfulla. Och lika älskade!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad mysigt! Tack för att du delar med dig. Det ska bli så spännande att se vilken relation Hanna och Alfred får till varandra.

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina