söndag 30 maj 2021

Såpbubblor, lego och längtan

Restriktionerna lättar inte i Taiwan utan nu är det tidigast i mitten av juni som de sägs kunna göra det. Så vi räknar med att inte veta om något skypedatum innan dess och troligen blir det ändå senare. 

Sedan vi fick veta att vi skulle föreslås bli just Pyttes föräldrar börjar det ju ha gått lika lång tid som när vi hade fått åka ner till Hanna men denna gång har ärendet inte ens kommit till domstolen. Det är ibland svårt att vara "här och nu", inte otåligt vilja framåt, men klart jag försöker sitta lugnt i båten och tänka på annat när det går.

Vi frågade i alla fall BV om vi kan få skicka ett par filmer och det tyckte de lät som en bra idé. Så i helgen har vi spelat in ett par filmsnuttar på oss själva i gungande i lekpark, med såpbubblor och med lego. 

Jag blir så rörd när jag tänker på min första mors dag. Då hade vi varit hemma från Taiwan tillsammans i drygt en vecka. Slutkörda och lyckliga. Nu fick jag också bli rörd, när mitt barn skrivit sitt namn och mamma och ritat ett hjärta. Jag bakade en vegansk cheesecake dagen till ära och den blev väldigt god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina