söndag 2 maj 2021

Sakta gör vi plats i vårt hem

I dag har jag och Hanna gjort plats i ett par lådor och vikt in Alfreds kläder där. Det är som att munnen säger att det är hans kläder, men när jag tittar på dem ser jag att det är Hannas kläder jag viker in i lådan. Jag frågar mig själv "Förstår jag att jag viker in Hannas urväxta kläder här, tillgängliga, för att vi ska få ett till barn att älska och att bli föräldrar till?" Och svaret är väl i princip att nej, jag har svårt att begripa det. Det är för stort att ta in. 

Efter torsdag kanske det blir begripligare och närmare.

5 kommentarer:

  1. Så mysigt att förbereda för det som komma skall. Det är svårt att förstå att det ska komma ett till litet barn att få älska.Du är så välkommen älskade lilla Alfred./ farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är ju så svårt! Men redan efterlängtad och älskad till tusen <3

      Radera
  2. Å vad mysigt! Vi väntar vårat andra barn och jag känner precis samma. Viker in sonens urväxta kläder i skåpet men det är ändå overkligt. Fast bebisen ligger i magen. Har väntat och längtat länge. Trodde inte jag skulle få ännu ett barn. Min mamma är adopterad, så spännande följa just er resa ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig! <3

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina