lördag 30 maj 2015

TV-tips om adoption och ofrivillig barnlöshet

Det här programmet handlar förvisso om nationella adoptioner i Storbritannien. Men jag har verkligen fastnat för programmet som heter Vårt uppdrag - adoption och finns på UR play. Man får följa socialarbetarnas jobb väldigt nära. Det är biologiska föräldrar som förlorar sina barn, ofta är det missbruk med i bilden, och så är det fosterföräldrar som älskar barnen av hela sitt hjärta. Och så är det givetvis barnens berättelse. Verkligen sevärd serie.

I Storbritannien är det, enligt programmet, väldigt ont om adoptivföräldrar. Det innebär att föräldrarna ofta kan "välja" barn, vilket innebär att de flesta givetvis vill och kan adoptera bebisar utan dokumenterad sjukdomshistorik.

Apropå adoption på tv så har flera personer tipsat mig om The little couple, som jag inte kommit mig för att se ännu.

Sedan vill jag också återigen berätta att det är ofrivilligt barnlösas dag nu och meddela att TV4 Nyhetsmorgon uppmärksammade detta tidigare i veckan. Om jag inte missminner mig så säger de i inslaget att de kommer fortsätta på det temat i dag.

Hoppas ni får en fin lördag, allihopen. Själv beger jag mig mot jobbet och suktar lite efter den lediga måndagen, men tror att helgen med kamera och anteckningsblock blir rätt kul ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina