torsdag 10 februari 2022

Äntligen på väg!!

Jaaa! I dag kom ÄNTLIGEN det stora resebeskedet. Jag flexade ut förmiddag och vi såg till att sätta oss med visumansökan samt kontakta resebyrån för att be dem börja kolla efter biljetter. Datumet är detsamma som tidigare, tid på barnhemmet 29 mars.

Vi har också hört av oss till vår kontakt i Taiwan, som bett oss återkomma med passkopior och när vi har bokade flygbiljetter.

Mitt i detta kom nyheter om att Taiwan från 28 februari troligen kommer att korta karantäntiden till tio nätter. Hurra! Vi måste ändå tänka 15 nätter än så länge, innan Taiwan faktiskt bestämt sig. 

Men det är ju det här som är så bra med att ha allt om- och avbokningsbart. Ändras tiden i karantän kommer vi att flyga ned ett par dagar senare men biljetten hem blir ju densamma om inte den behöver ändras av andra orsaker. Det enda som behöver göras med hotellbokningen i händelse av kortad karantän, är att ta bort fem nätter.

Jag har inte helt landat ännu. Vill lösa det praktiska. Dessutom har jag jobbat kväll, så är lite urladdad i huvudet tror jag.

Hanna och farmor beställde ryggsäck och solglasögon till Hannas docka "Robban" samt till Alfreds docka som är likadan. De accessoarerna kom i dag! Så Robban är riktigt reseredo han med.


7 kommentarer:

  1. Sån tur att solglasögonen hann komma till Robban, för de behövs nog i Taiwan. Tänk snart är ni tillsammans alla fyra.Älskade lilla Alfred ❤ vad vi längtar efter dig. Och jag längtar så att få se dig Alfred ❤och Hanna ❤tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Så glad för er skull, snart är han här efterlängtade Alfred.❤️
    Det ska bli så kul att få lära känna honom.😊

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Så spännande att få följa er resa till Alfred!
    Lycka till med allt!
    Kram från Berith

    SvaraRadera
  4. Åh sådana fantastiska nyheter! ❤️❤️❤️
    //Veronica

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina