onsdag 23 februari 2022

Sù shí i stället för sushi, tack

Nu har jag mejlat mig själv materialet som jag sparat sedan tidigare från när jag läste mandarin för ett år sedan. Det blir toppen att ha och träna, träna på i Taiwan! "Sù shí" är värdefullt för oss att komma ihåg, eftersom det betyder "vegansk mat".

Den taiwanesiska valutan är hämtad. Biljetterna är utskrivna och jag har checkat av med resebyrån hur tidigt vi behöver avboka om vi, ve och fasa, skulle testa positivt för corona. Det räcker att vi ringer resebyrån när de öppnar dagen för den tänkta resan så löser det sig. Vår kontakt i Taiwan har bekräftat att pengarna till honom kommit in och vi har kommit överens om att han tar med oss på en utflykt när vi släpps ur karantän, om vädret tillåter. Då åker vi i så fall till några närliggande vattenfall tillsammans och det ingår i vår offert. Så mysigt!

Vi, mest jag, fortsätter att fylla väskorna till brädden med lite "bra att ha" och nu är Alfreds bilbarnstol framtagen och redo att monteras i bilen. 


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina