söndag 20 februari 2022

Små förberedelser inför den stora resan

Det finns bara Taiwan i mitt huvud nu, konstant Taiwan. Tack och lov går också dagarna fort. 

I helgen har vi packat det allra mesta. Det känns skönt att göra i god tid och då går också att se vad mer som får plats eller vad vi inte vill ta med oss. I dag har jag också checkat av och lagt i mapp de flesta dokument vi ska ha med oss i handbagaget. Tobias har bokat tid för covidtester och reseintyg till dagen före avresa (1000 kronor/person). Provsvaren får vi sedan samma dag som testet gjorts, senast vid midnatt. 

I morgon svänger Tobias förbi Forex och hämtar ut de pengar vi förbeställt inför resan. Redan på flygplatsen kommer vi att behöva en del kontanter. Vi behöver köpa varsitt taiwanesiskt simkort och även ha kontanter till karantäntaxi. 

Jag föreställer mig att första dagarna i karantän kommer vara ganska sköna trots allt, efter denna tid med hjärnan på högvarv och så är vi antagligen rent allmänt trötta. Men sen blir det säkert någon ordentlig dipp för oss alla tre innan det känns bra igen inför utsläpp. Det känns skönt ändå att vi landar runt 17.30 lokal tid, så tar det en stund på flygplatsen förstås och när vi kommer till hotellet är det i princip läggdags, möjligen efter att ha slevat i oss lite snabbnudlar. Jag tänker att det bör bidra till att vi anpassar oss snabbare till dygnsrytmen. Vägen hem är nog jobbigare att ställa om sig till. Planet går runt tio på kvällen och även om vi reser cirka 16 timmar är vi på Arlanda "redan" vid 10.30-tiden lokal tid. 

1 kommentar:

  1. Jag har tagit semester den dagen ni kommer till Arlanda, minns när ni kom hem med Hanna ❤️och nu får jag äran att vara med och välkomna Alfred till sin nya släkt.
    Längtar……

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina