fredag 18 februari 2022

Ett Nyp mig i armen-moment

Nu är hotellen bokade och jag börjar verkligen kunna njuta av denna resa. Vi har betalt hotellkostnaden som visade sig bli 60 000 kronor ganska precis eftersom det blev euro vi betalade i, alltså lite dyrare än jag trodde men å andra sidan var ju också då den tidigare kostnaden lite dyrare än jag trodde. Jämnt ut.

Eftersom vi är två vuxna vegetarianer och ett barn som är känsligt mot mjölk och ägg kollade jag utbudet nära hotellet i Tainan. Där finns maaaåssor av restauranger med veganskt och vegetariskt utbud. Som om inte det vore nog för ett "nyp mig i armen", så ändrades i dag vårt "pick up date" från 29 till 28 mars. Wow, Wow, Wow ...

Lite Fashion show som avslutning. Hanna och Alfred har fått två tröjor var från  god vän som syr helt otroligt. Vi reste tillsammans med henne och hennes man vid förra adoptionen, så våra barn bodde tillsammans på St Lucy första tiden I sitt liv. Vi flög både dit och hem tillsammans. Det är en ynnest att ha den kontakten och vilken bonus att hon är en sån stjärna framför symaskinen. Här provar Hanna också sin magväska, den kommer passa utmärkt som handväska i Taiwan.

1 kommentar:

  1. Nu närmar det sig för er! Va härligt! Det gör det även för oss, prel. resedatum 13 eller 14 mars, men jag tror det blir senare.
    Bra att Henry även har kontakt med något enklare hotell tycker jag som känner mig mer hemma på ett vandrarhem utan mobiltäckning. Haha!

    Ja, så värdefullt med Taiwankontakter! Sara hittade en barnbok på second hand som handlade om en kinesisk tjej som blev adopterad till Sverige. I Sverige träffade hon andra barn, adopterade från Kina och dem kallade hon kinakusiner. Vi tycker det var ett fint uttryck! Taiwankusiner!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina